Content marketing na wyjątkowe okazje – pokaż swoją aktywność i zaprezentuj się lepiej

Sezonowe artykuły, a popularność strony www

Jednym z podstawowych czynników decydujących o popularności strony internetowej jest regularność publikacji i aktualność zamieszczanych na niej treści. Serwis, na którym od dłuższego czasu nie pojawił się żaden nowy artykuł, na pewno nie przyciągnie zainteresowania czytelników. Z kolei taki, na którym regularnie pojawiają się teksty związane z bieżącymi wydarzeniami z pewnością zainteresuje wielu z nich. Warto wykorzystać tą zależność w celu świadomego promowania swojej strony.

Okazji do publikowania sezonowych artykułów w ciągu roku jest bardzo wiele. Do najpopularniejszych należą z pewnością święta – Boże Narodzenie, Wielkanoc, Walentynki, Mikołajki. Warto zwrócić też uwagę na popularne imieniny czy urodziny znanych osób. Praktycznie w każdym miesiącu można znaleźć okazję do stworzenia ciekawego, aktualnego tekstu.

Co więcej artykuły o tematyce związanej ze świętami za proste i przyjemne w tworzeniu, a przy tym cieszą się nieustającym zainteresowaniem czytelników. Rok w rok, o tej samej porze, użytkownicy internetu wpisują w wyszukiwarkę podobne frazy.

Warto to wykorzystać w celu budowania popularności witryny. Artykuły sezonowe wcale nie muszą być ściśle związane z jej treścią. Wystarczy jeśli do niej umiejętnie nawiązują. Gdy w grę wchodzą tak popularne święta jak Boże Narodzenie czy Walentynki można pokusić się też o stworzenie typowo świątecznego tekstu, nie związanego bezpośrednio z tematyką danej strony. Dlaczego warto zastosować taką taktykę?

Tego rodzaju artykuły mogą przyciągnąć na naszą stronę użytkowników, którzy normalnie nie zajrzeliby na nią. Część z nich z pewnością nie ograniczy się do przeczytania tylko jednego artykułu. Niektórzy z dużym prawdopodobieństwem zapoznają się z pozostałymi tekstami, chociażby z czystej ciekawości. Być może dzięki temu nasza witryna zyska nowych, stałych czytelników.

Nawet jeśli znaczna część odwiedzających naszą stronę zapozna się tylko z jednym z zawartych na niej artykułów, witryna i tak na tym skorzysta. Unikalne wejścia poprawiają jej pozycję w popularnych wyszukiwarkach. Warto więc zadbać, żeby było ich jak najwięcej, a sezonowy content marketing jest na to świetnym sposobem.

Opublikowanie na stronie tekstu, w którym wspomniane są aktualne imieniny, czy urodziny w wielu przypadkach poprawia ocenę naszej strony w oczach czytelnika. Nie zagłębiając się w datę publikacji artykułu, może szybko zauważyć, że witryna jest stale aktualizowana i rozbudowywana. Bez względu na tematykę strony z pewnością świadczy to dobrze o jej autorach.

Aby dobrze ulokować w czasie artykuły o konkretnej tematyce, możemy się podeprzeć darmowymi narzędziami oferowanymi przez wyszukiwarki. Korzystając z nich, można łatwo sprawdzić, jakie hasła są najczęściej wyszukiwane w danym okresie.

Przykładowo, kiedy zbliżają się Mikołajki, zwiększa się częstotliwość wyszukiwania takich fraz jak „prezenty do buta”, „mikołajkowe upominki” itp. Takie rozeznanie w temacie pozwoli nam przygotować gotowy zestaw słów i fraz, które możemy wykorzystać w swoim sezonowym artykule, żeby zwiększyć jego skuteczność.

Podstawowe pytanie – czy warto angażować się w tego typu działania? Zdecydowanie tak. Doświadczenie pokazuje, że dobrze opracowany sezonowy marketing przyczynia się do wzrostu popularności stron www, które z niego korzystają. Opublikowanie na stronie kilku tekstów, których tematem są Walentynki czy Boże Narodzenie nie kosztuje dużo wysiłku, a może przynieść naprawdę duże korzyści.