Jak pokonać konkurencję w Internecie?

Przy tworzeniu firmy nastawionej na zyski bardzo często równolegle z pomysłem na nową działalność dokonuje się analizy SWOT, aby sprawdzić, jak na tle konkurencji prezentuje się nowa działalność. Poznanie silnych i słabych stron konkurencji jest uznawane za warunek konieczny, aby planowane przedsięwzięcie było skazane na sukces. Nieco inaczej wygląda sytuacja w przypadku działalności w Internecie.

Jak to robi konkurencja?

Oczywiście także przy prowadzeniu usług internetowych warto przyjrzeć się, co oferuje konkurencja. Pozwala to na oszacowanie ceny oraz na poszerzenie zakresu udostępnianych usług o kolejne rozwiązania, dopasowane do oczekiwań klientów.

Jednak działalność internetowa w odróżnieniu od działalności standardowej różni się i to znacznie. Niewskazane jest tracenie czasu na dokonywanie pracochłonnych analiz, aby poznać słabe i mocne strony konkurencji. Zdecydowanie lepszym rozwiązaniem jest praktyczne zastosowanie porad, związanych z czytelnością i odbiorem własnej strony internetowej przez kolejne algorytmy Google’a.

To od tej przeglądarki zależy, jak wysoko w wynikach pojawi się nasza strona internetowa, zatem należy zadbać o to, aby była jak najwyżej. W tym celu należy zoptymalizować własną stronę internetową zgodnie z wymaganiami stawianymi przed właścicielami stron internetowych w związku z wdrażaniem kolejnych algorytmów, które minimalizują ryzyko występowania zdublowanych i mało przydatnych treści.

Dlaczego warto zadbać o stronę internetową?

Odpowiedź na to pytanie jest właściwie kluczem do sukcesu działalności w Internecie. Wysoka pozycja strony internetowej w wyszukiwarce przekłada się na zainteresowanie potencjalnych i obecnych klientów.

Oczywiście można również skorzystać z możliwości zakupu linków, aby w ten sposób pojawić się w miejscach, w których są obecni nasi potencjalni klienci, ale takie działania charakteryzują większość firm. Dużo większym wyzwaniem jest zoptymalizowanie strony internetowej pod kątem SEO z umiejętnym wplataniem fraz kluczowych w publikowane treści oraz z dopasowaniem linków do podstron pod kątem wyszukiwarek.

Równie istotne jest stworzenie strony na urządzenia mobilne. To właśnie strony z wersją light, dopasowaną do możliwości smartfonów i tabletów, podnoszą reputację danej strony internetowej przyczyniając się do podniesienia jej pozycji w wyświetleniach.

Komentarze i przekierowania

Na stronie internetowej warto również pozostawiać komentarze, które mogą umieszczać klienci oraz osoby odwiedzające stronę. Szczególnie istotne jest to w przypadku prowadzenia własnego bloga, który również wpływa na rangę strony internetowej w wyszukiwarkach.

Algorytmy Google’a doceniają strony publikujące własne treści, które jednocześnie są treściami unikalnymi. Najlepszym miejscem do publikacji takich treści są firmowe blogi, które mogą być umieszczone w ramach serwisu firmy.

Jeśli jednocześnie dana strona internetowa została połączona z profilem prowadzonym w mediach społecznościowych, ruch wygenerowany na stronie internetowej, będący efektem umieszczenia linku do wpisu na blogu w mediach społecznościowych, również korzystnie wpłynie na rozpoznawalność strony przez mechanizmy wyszukiwarek.

Takie treści firma może tworzyć samodzielnie, może również ich pisanie zlecać osobom trzecim, płacąc za stworzenie unikalnych treści. Jeśli pojawiają się wpisy na blogu, warto zadbać także o możliwość komentowania takich wpisów, nawet jeśli będzie się to wiązać z nie zawsze przychylnymi komentarzami ze strony czytelników. Wyszukiwarki wyżej oceniają strony, na których pojawiają się komentarze.

W świecie, w którym o reputacji danej strony, a co za tym idzie – także o ważności i rozpoznawalności – decydują wyszukiwarki internetowe, warto postawić na rozwiązania rekomendowane przez Google’a, bez względu na to, czy nasza konkurencja idzie w tym samym kierunku.

Dostosowanie treści oraz wyglądu strony pod kątem algorytmów wyszukiwarek przyczyni się do zwiększenia rozpoznawalności nie tylko przez wyszukiwarki, ale również przez klientów.