SEO to skrót od angielskich słów „Search Engine Optimization”. Określenie to obejmuje niemal wszystkie metody zmierzające do osiągnięcia przez daną witrynę wysokiej pozycji na liście wyników organicznych (SERP) w wyszukiwarce. Przekłada się to na zwiększenie ruchu na stronie internetowej oraz umożliwia czerpanie z niej większych zysków.

Z danych statystycznych wynika, że internauci rzadko wychodzą poza pierwszą stronę wyników wyszukiwania. Jeśli więc chcesz, aby Twoja witryna znalazła się na wysokiej pozycji na owej liście, należy o to zadbać. Wspomniane wyniki organiczne to odpowiedzi na zapytania wpisywane przez internautów do wyszukiwarki – nie obejmują one linków sponsorowanych. Dlatego jednym z najważniejszych czynników SEO są odpowiednio dobrane słowa kluczowe (keywords), zamieszczone w treści strony. W odpowiedzi na zapytania użytkowników, Google podsuwa im bowiem strony posiadające właśnie takie słowa kluczowe, jakie zostały przez nich wpisane do wyszukiwarki. To jednak nie wszystko!

SEO

Odniesienie sukcesu w kampanii SEO wymaga nie tylko odpowiedniego dobierania słów kluczowych, ale również zadbania o niewidoczne dla internautów zaplecze – czyli elementy techniczne – i o wdrożenie rozwiązań dostosowujących witrynę do aktualnych technologicznych wymogów wyszukiwarek internetowych, np. wprowadzenie odpowiednich metadanych – czyli fragmentów kodu ułatwiających wyszukiwarkom analizę zawartości strony. Decydują one o tym, na którym miejscu listy wyników wyszukiwania znajdzie się dana witryna, oraz jak precyzyjnie zawartość strony będzie odpowiadała potrzebom użytkownika.

SEO nie działa od razu, jest jednak jednym z najtańszych sposobów na długotrwałą reklamę i pozyskanie nowych użytkowników. Co ważne, poprzez działania SEO można pozyskać klientów, którzy są zainteresowani konkretnymi, oferowanymi przez Twoją stronę produktami oraz usługami. Twoja oferta dotrze wyłącznie do tych osób, które wprowadziły do wyszukiwarki zapytanie dla frazy kluczowej powiązanej z Twoją działalnością! Gwarantuje to wartościowy i naturalny ruch na stronie, a także kształtowanie świadomości marki wśród internautów.

Odpowiednio wypozycjonowana dzięki SEO witryna będzie wyświetlała się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania. Musisz jednak mieć na uwadze, że efekty działań SEO – czyli wysoka pozycja na liście wyników – są widoczne po przynajmniej kilku tygodniach od momentu ich wdrożenia.

SEO

Jak przeprowadzić odpowiednie działania SEO?

Działania SEO można przeprowadzać na trzy sposoby:

Pozycjonowanie za pomocą fraz głównych – wprowadzanie do treści fraz i słów kluczowych związanych ogólnie z tematyką danej strony

Pozycjonowanie za pomocą fraz szczegółowych – wprowadzanie do treści fraz i słów kluczowych związanych ściśle z ofertą lub usługami prowadzonymi za pośrednictwem danej witryny

Pozycjonowanie przy użyciu słów kluczowych z „długim ogonem” – wprowadzenie do treści fraz i słów kluczowych składających się z szeregu bardzo precyzyjnych i złożonych wyrazów

Przed rozpoczęciem działań w zakresie SEO niezbędne jest przeprowadzenie specjalistycznego audytu pozwalającego na dokładne określenie, które elementy witryny wymagają zmiany lub optymalizacji pod kątem pozycjonowania.

Nasza propozycja to kompleksowy audyt SEO oraz precyzyjne dobranie najlepszych dla Twojej witryny słów kluczowych. Korzystamy ze specjalistycznych narzędzi, które umożliwiają rozpoznanie popularności danych słów kluczowych oraz pozwalają na realną ocenę ich skuteczności. Sprawdzamy Twoją stronę pod kątem technicznym i sugerujemy zmiany niezbędne dla polepszenia jej widoczności dla internautów. Do każdego klienta podchodzimy indywidualnie, a proponowane słowa kluczowe są dopasowane do specyfiki prowadzonej przez niego działalności, a także do grupy docelowej.

Czym dokładnie jest audyt SEO?

Jest to tzw. „pozycjonowanie pasywne”. Strona zmieniana jest tak, aby była atrakcyjniejsza dla wyszukiwarek, jednak bez pomniejszania doświadczenia użytkownika. Podczas audytu sprawdzamy między innymi, jak witrynę widzą roboty Google, czy linki występujące na stronie są naturalne oraz jaka jest ich praktyczna wartość.

Oferowany przez nas audyt obejmuje sprawdzanie witryny pod kątem:

  • błędów stron – Client & server errors (No responses, 4XX, 5XX),
  • przekierowań – (3XX, permanentne albo tymczasowe),
  • linków wychodzących – status linkowanej strony na zewnątrz,
  • budowy adresu url,
  • zduplikowania strony w obrębie witryny,
  • metadanych (tytuł, opis, słowa kluczowe),
  • nagłówków H1 i H2
  • plików dla robotów oraz metadyrektyw dla robotów,
  • adresów kanonicznych i nagłówków http,
  • wielkości plików html,
  • atrybutów alt w obrazkach,
  • mapy strony XML.

Uzyskanie dokładnej wiedzy na temat podanych elementów pozwala na podjęcie dalszych działań optymalizacyjnych, dzięki którym można skuteczniej wypozycjonować witrynę.

W ten sposób zyskasz:

  • polepszenie widoczności strony WWW w wyszukiwarkach internetowych,
  • zwiększenie ruchu z Google i zysku ze strony WWW,
  • polepszenie użyteczności witryny,
  • dostosowanie witryny do aktualnych technologicznych wymogów wyszukiwarek internetowych,
  • identyfikację i naprawę błędów w architekturze dostępności treści w obrębie witryny.

Powiązaną usługą jest analiza konkurencji – działania pozwalające na zbadanie, jaką strategię obrały konkurujące strony internetowe. Pozwala to na zaplanowanie działań mających na celu prześcignięcie konkurentów

SEO

Usuwanie kar Google i gwarancja najbardziej aktualnych rozwiązań

Algorytmy Google wciąż się zmieniają. Działania, które jeszcze kilka lat temu pozwalały wypromować stronę, obecnie nie tylko mogą nie być skuteczne, ale nawet są w stanie zaszkodzić witrynie czy sprowadzić na nią karę wymierzoną przez wyszukiwarkę. Karę nałożoną przez Google można jednak anulować po podjęciu odpowiednich kroków. Dzięki bogatemu doświadczeniu jesteśmy w stanie przekonać Google, aby ponownie spojrzało na Twoją stronę przychylnym okiem, zapominając o dawnych przewinieniach.

Dzięki tym rozwiązaniom z całą pewnością osiągniesz pożądane efekty! Dlatego nie wahaj się dłużej – skontaktuj się z nami już dzisiaj!