4 reklamy Adwords w wynikach wyszukiwania

Od niedawna Google testuje cztery sponsorowane reklamy Adwords, które mają się pojawiać nad organicznymi wynikami wyszukiwania. Wcześniej spotykaliśmy się najwyższej z 3 reklamami adwords, które pojawiały się na samym szczycie. Testy zostały przeprowadzone w Stanach Zdjednoczonych i Niemczech.

Możliwe, że Google stara się ustalić, jak takie zmiany wpłyną na pozycjonowanie reklam firm, które korzystają z ich usług. Dodatkowo starają się ocenić, czy takie rozwiązanie będzie pozytywnie odebrane przez samych internautów.

reklamy adwords

Wiadomość od Google

„Potwierdzamy, że organizujemy eksperymenty związane z wyświetlaniem reklam Adwords w wynikach wyszukiwania. Decydujemy się na wypróbowanie 4 reklam na pierwszych stronach wyszukiwania. Jednak zaznaczamy, że nie jest to trwała zmiana, lecz tylko krótki test. I co ważne, testujemy go tylko dla wybranych zapytań, słów kluczowych.”

4 reklamy Adwords w wynikach wyszukiwania W Polsce

Również w naszym kraju zaczyna pojawiać się nowa forma powierzchni reklamowej w wyszukiwarkach Google. Nad pewnymi wynikami wyszukiwania dostrzegamy aż 4 reklamy Adwords. To dokładnie pokazuje, że Google chce mieć dokładniejszy obraz sytuacji i dzięki temu zbiera wyniki z większej ilości krajów, na całym świecie.

Takie zmiany oznaczają, że pozostaje już coraz mniej miejsca na wyniki naturalne, które są widziane po załadowaniu wyszukiwarki. Musimy przewinąć pasek ekranu, a następnie je zauważymy. W niedalekiej przyszłości dowiemy się czy 4 bądź więcej reklam w wyszukiwania Google to już stałe rozwiązanie.

W naszym kraju takie testy spotykane są bardzo sporadycznie. Ocenia się, że są wykonywane z częstotliwością 1%. Może stanowić to dla nas podpowiedź, że faza takich testów będzie trwała dość długo. I możliwe, że wszystko się zakończy na testa. Przyszłość pokaże.

Korzyści dla firm

Firmy cieszą się z takiego obrotu sprawy. To właśnie dzięki reklamom Google AdWords mają możliwość skutecznego pozyskiwania klientów. Ich reklamy pojawiają się w pozycjach od 1 do 3. A już niedługo będą mogły pojawić się w pozycji od 1 do 4 bądź więcej.

Umożliwi to zachęcenie większego grona internautów, aby zwrócili uwagę na takie wyniki wyszukiwarnia, a nie decydowali się na wybór wyników organiczne. Ich właściwa ekspozycja jeszcze bardziej będzie mogła oddziaływać na internautę i na jego decyzję związaną z kliknięciem w reklamę.

Obawy internautów

Internauci oceniają, że utrudni to im wyszukiwanie treści czy produktów, które szczególnie ich interesują. Będą zachęceni tylko do kliknięcia w reklamę, a nie zawsze są do niej całkowicie przekonani. Czasami większe zaufanie wzbudza u nich link organiczny, który będzie pojawiał się na samym dole.

Dopiero zjechanie kursorem na dół pozwoli na przyjrzenie się takim linkom. Zbyt duża ilość reklam może negatywnie wpływać na ich relacje z Google. Więc mogliby ocenić, że nie jest to dla nich najlepsza wyszukiwarka, z której powinni regularnie korzystać. Mogą zainteresować się inną, jak Yahoo czy pozostałymi.

Dodatkowo konkurencja mogłaby to skutecznie wykorzystać. W tym celu Google przeprowadza testy, aby ocenić korzyści i wady takich działań.