8 wskazówek – content na mobile

Malejące koszty mobilnego dostępu do sieci powodują, że na każdym kroku widać młodzież, osoby w średnim wieku, a nawet starsze korzystające z Internetu za pomocą urządzeń mobilnych. I nie ma znaczenia, gdzie dany użytkownik się znajduje – czy to w pociągu, czy w kawiarni czeka na kogoś, czy w kolejce do urzędu, wszędzie przegląda strony www i szuka informacji.

Jeśli chcesz zdobyć tych potencjalnych klientów dla swojego e-biznesu, jeśli chcesz zainteresować kogoś czymkolwiek, co publikujesz w Internecie, musisz dostosować lub stworzyć content twojej strony, który będzie uwzględniał wymagania i potrzeby internautów mobilnych. Oto kilka wskazówek, które warto wziąć pod uwagę.

MYŚL TAK, JAKBYŚ SAM MIAŁ DOSTĘP DO INTERNETU TYLKO W TELEFONIE

Treść widoczna na monitorze komputera może zostać okrojona na stosunkowo małym wyświetlaczu telefonu komórkowego. Zadbaj więc, aby obraz mógł być łatwo przeskalowywany, skorzystaj z jednokolumnowego układu strony. Tekst powinien być krótki, aby internauta nie musiał go zbyt długo przewijać.

STRONA MOBILNA MUSI SIĘ SZYBKO ŁADOWAĆ

Grafika powinna być prosta, ale ciekawa, przykuwająca uwagę. Zrezygnuj z danych podawanych w tabelach, z ankiet, z dodatkowych przycisków, z których użytkownik i tak nie skorzysta w danej chwili. Pamiętaj, że wykorzystuje on krótkie chwile na zapoznanie się z proponowaną treścią.

NAJWAŻNIEJSZE SĄ NAGŁÓWKI

Internauta mobilny zwróci uwagę na tekst tylko wtedy, gdy zainteresują go nagłówki. Jeśli będą one ciekawe, intrygujące lub będą odwoływać się do korzyści, jakie może osiągnąć, masz niemal pewność, że treść zostanie przeczytana przez niego w całości.

STRESZCZENIE TEKSTU W PIERWSZYM AKAPICIE

Kilka najistotniejszych i ciekawych informacji zawartych na początku tekstu spowoduje, że internauta skupi swoją uwagę i będzie chciał dowiedzieć się więcej.

DŁUŻSZE OPISY NA BLOGU FIRMOWYM

Jeżeli krótkie teksty nie pozwalają ci na dostarczenie wyczerpującej informacji, poszerzaj je, ale na blogu firmowym – na stronie umieść tylko odpowiedni link.

PROSTE FORMATOWANIE TEKSTU

Nadrzędną zasadą układu treści jest jej prostota. Layout musi być przede wszystkim czytelny. Używaj dużej czcionki, bo taki tekst łatwiej się czyta. Kolorami wyróżnij elementy, które stanowią „wezwanie do działania”.

JĘZYK POTOCZNY TRAFIA DO INTERNAUTY NAJSZYBCIEJ

Stara zasada dziennikarstwa, a teraz i copywritingu, mówi, że teksty napisane zwykłym, potocznym językiem nie sprawiają trudności czytelnikowi i ten chętniej się z nimi zapoznaje. Nie możesz się spodziewać, że internauta, siedząc na ławce w parku, będzie chciał studiować skomplikowane procesy.

VIDEO, INFOGRAFIKI I OBRAZY

Filmy bardzo podnoszą atrakcyjność strony. Stają się coraz popularniejsze, podobnie zresztą jak infografiki. Umieść je na swojej stronie, ale zadbaj o to, żeby nie miały zbyt wielkich rozmiarów.

Przygotowanie odpowiedniego contentu na stronę mobilną wymaga wzięcia pod uwagę wielu elementów. Najważniejsze okazuje się jednak to, abyś zrozumiał potrzeby i nawyki mobilnego internauty. Nie jest to proste zadanie, dlatego przed przystąpieniem do pracy spróbuj np. przez trzy dni używać Internetu tylko i wyłącznie za pomocą telefonu komórkowego, a  zrozumiesz istotę problemu. Zobaczysz – praca nad koncepcją strony mobilnej stanie się znacznie łatwiejsza. Powodzenia!