Dalsze zmiany w wyszukiwaniu mobilnym

21 kwietnia Google wprowadziło zmiany w algorytmie, które promowały strony przyjazne dla urządzeń mobilnych a obniżało pozycje stron nieprzystosowanych. W dniu wczorajszym pojawiła się natomiast informacja o dalszych działaniach, tym razem skierowanych w stronę aplikacji mobilnych.

Od dłuższego czasu aplikacje mobilne są również indeksowane przez Google. Kliknięcie na taki wynik z komórki przenosi nas albo do sklepu albo na stronę internetową, która w wynikach mobilnych przekierowuje do pełnoekranowego bannera zasłaniającego główną treść witryny. Działanie takie znacznie utrudnia korzystanie z witryny i może prowadzić do porzucenia strony przez użytkownika.

1

We wczorajszym wpisie Google zapowiedziało, że od 1 listopada 2015 strony korzystające z takiego rozwiązania będą oznaczane w testach Mobile Friendly jako nieprzyjazne dla urządzeń przenośnych. Dodatkowo w Narzędziach dla Webmasterów w zakładce „Obsługa na urządzeniach mobilnych” pojawi się ilość podstron zawierających ten błąd.

Narzędzie Google Mobile Friendly zostało już zaktualizowane aby wykrywać ten błąd, co daje webmasterom prawie 2 miesiące na analizę swoich stron i wprowadzenie poprawek. Jest to kolejny raz, w którym Google informuje o zamierzonych zmianach z wyprzedzeniem dając webmasterom szansę na zmiany.

Dodatkową rekomendacją jest korzystanie z bannerów zachęcających do instalacji. Banery takie są bez problemu wyświetlane przez 2 najpopularniejsze mobilne przeglądarki – Safari (iOS) oraz Chrome (Android). Dzięki takiemu rozwiązaniu producenci aplikacji mogą nadal reklamować swój produkt jednocześnie nie ukrywając głównej treści serwisu przed użytkownikiem.

2