Jak działa skuteczny content marketing

Podziel się wiedzą i zdobądź lojalność, czyli jak działa skuteczny Content Marketing

Zanim konsument zdąży zwrócić uwagę na wyskakującą reklamę w Internecie, kursor machinalnie powędruje do zamykającego ją krzyżyka. Coraz więcej osób przy pomocy wtyczki blokującej skutecznie odcina drogę niepożądanym treściom, dlatego w walce o pozyskanie uwagi odbiorcy na pierwszą pozycję wysunął się content marketing.

Podstawy nowego marketingu

Content marketing to forma komunikacji z potencjalnym klientem, która opiera się na treści – najlepiej istotnej i unikatowej. Takiej, która pomoże czytelnikom wybrać destynację na udany urlop, pobrać najpopularniejsze aplikacje wspomagające treningi czy ugotować pyszną zupę dyniową – wszystko przy jednoczesnym wzmocnieniu świadomości konkretnej marki.

Treść może przybrać niejedną formę: artykułu, podcastu, materiału wideo, webinarium czy infografiki. Ważne, by dostarczała wartościowych informacji, a przy tym pozyskała zaangażowanie czytelników i budowała z nimi długofalowe relacje, oparte na lojalności względem usługi, produktu, a nawet firmy.

Przykład: content marketing z dużym powodzeniem wykorzystuje w niezmieniającej się od kilku lat (a więc skutecznej!) kampanii sieć supermarketów, która zbudowała duże zaufanie społeczne. Każdego tygodnia na stronie marki zamieszczane są nieskomplikowane przepisy dwóch konkurujących ze sobą kucharzy, na potrawy wykonane z produktów dostępnych w sklepie. Konsumenci oglądają wideo, czytają opisy, a następnie odwzorowują dania, efekty swoich kulinarnych zmagań publikując na podanej stronie.

Wiedza + emocje = przywiązanie

W dzisiejszych czasach informacje okrzyknięte zostały „nowym złotem”. Na ich wartość składa się również szybkość i regularność serwowania. Systematyczny, zawsze świeży content umieszcza się na stronie internetowej, prowadzonym w luźniejszym tonie blogu firmy czy w tzw. „socialach”, czyli mediach społecznościowych.

Jak w gąszczu informacji na dany temat wyróżnić się w sieci? Strony z wysokiej jakości treścią są lepiej pozycjonowane (pokazują się w wyszukiwarce na wyższej pozycji niż pozostałe), a jeśli dodatkowo tekst spełnia przy tym wymogi SEO: odpowiednie słowa kluczowe, nagłówki, podtytuły, synonimy, pozycja witryny na liście rośnie.

Wartościowy, informacyjny content więcej mówi o wiarygodności firmy niż nawet najlepiej napisane, acz jednostronne i perswazyjne przekazy reklamowe. Przy opracowywaniu strategii content marketingu marki nie należy jednak rezygnować z wywoływania u odbiorcy emocji.

W parze z wiedzą idzie często storytelling, czyli sztuka przedstawienia produktu, usługi, firmy przez pryzmat interesującej historii. Dla przykładu, przez proces warzenia piwa czytelników marketingowego artykułu prowadzi bohater, czeladnik Zbigniew, który swoją pracę wykonuje od 20 lat i chętnie dzieli się jej tajnikami w zamian za utrwaloną (choć nie do końca uświadomioną) lojalność konsumenta.

Profesjonalny content

Tworzenie content marketingu najlepiej zlecić profesjonaliście – copywriterowi, który oprócz umiejętności porwania czytelnika treścią, potrafi dostosować ją do wyszukiwarek, a co najważniejsze: posiada wiedzę i obycie w danej dziedzinie.

Za skuteczny content należy zapłacić odpowiednią cenę, gdyż pojawiające się na portalach zleceniowych oferty 3 zł za 1000 znaków gwarantują co najwyżej pakiet błędów językowych i gramatycznych. Czy nie wygodniej powierzyć opracowanie content marketingu doświadczonej firmie, podając jedynie tematy artykułów?

Pracownicy Accesspro sami tworzą briefy, zakładają zlecenia, przydzielają je odpowiednim autorom, a także dokonują ewentualnej korekty tekstów. Dzięki obszernej bazie twórców artykuły o liniach lotniczych piszą pasjonaci podróży, a o rewolucyjnym oprogramowaniu miłośnicy nowych technologii.

Skuteczność content marketingu w porównaniu do tradycyjnej reklamy potwierdzają statystyki. Odwołując się do badań, przeprowadzonych przez Roper Public Affairs: 80% konsumentów preferuje informacje o firmie otrzymywane w postaci interesujących artykułów, nie perswazyjnej reklamy.