Analityka Google Analytics
1. Wdrożenie i konfiguracja
Pełne wdrożenie analityki z użyciem Google Tag Managera daje wiele zalet:
- Niezależność od programistów – większość działań można wykonywać bez angażowania działu IT
- Porządek – wykorzystanie GTM pozwala na utrzymanie łatwiejsze zarządzanie nie tylko konfiguracją Google Analytics, ale również pozostałymi kodami śledzącymi m.in. Google Ads, inne systemy analityczne.
- Stabilność pracy – GTM pozwala na prostsze diagnozowanie i naprawianie błędów oraz testowanie wcześniej przygotowanych konfiguracji.
- Szybkość – dzięki GTM wdrażanie tagów i zmian jest szybsze niż w przypadku zwykłej konfiguracji.
- Niższe koszty – mniej zaangażowanych osób = minimalne angażowanie programistów ® szybsze wdrożenia.
Poprawnie wdrożona oraz skonfigurowana analityka ma kluczowe znaczenie w codziennej pracy oraz podejmowaniu decyzji w różnych aspektach (marketing, optymalizacja serwisu).
- Zaawansowana konfiguracja pozwoli dotrzeć do niedostępnych wcześniej informacji i zagwarantuje maksymalną poprawność danych.
- W skład działań wchodzi m.in.:
- Stworzenie, audyt kont, profili, widoków – zajmujemy się tworzeniem dedykowanych kont Google Analytics dopasowanych do potrzeb klienta, a także przeprowadzamy audyt istniejących kont celem ich optymalizacji
- Konfiguracja kodu Google Analytics – każda konfiguracja Google Analytics jest dostosowana do potrzeb klienta i bazuje na wcześniejszej analizie potrzeb
- Raportowanie – przygotowanie dedykowanych raportów, dashboardów czy też raportów w dedykowanym narzędziu Data Studio pozwala na szybszy wgląd w efektywność prowadzonych działań a także analizy
2. Analityka internetowa kluczem do sukcesu
Prowadzenie kampanii bez poprawnie wdrożonej analityki to „przepalanie budżetów”
Zalety współpracy:
- Oszczędność czasu – Nasz zespół specjalistów przygotowuje dedykowane analizy, konfiguracje oraz wdrożenia
- Precyzja działania – Wiedza na temat zachowań użytkowników daje szerokie spektrum możliwości targetowania oraz remarketingu co pozwala na maksymalizację ROI
- Atrybucja konwersji – Informacje na temat ścieżki konwersji dak
3. Audyt i wdrożenie Google Analytics
Jak wygląda projekt audytu i wdrożenia Google Analytics?
- Analiza biznesowa – Poznajemy organizacje i dowiadujemy się, jakie dane są potrzebne pracownikom i jakie narzędzia były dotychczas wykorzystywane.
- Audyt instalacji i konfiguracji – Identyfikujemy i poprawiamy błędy. Porównujemy narzędzie z innymi źródłami danych oraz tworzymy zaawansowaną konfigurację.
- Wdrożenie narzędzia – W przypadku gdy jest to projekt wdrożenia: analizujemy dostępne na rynku rozwiązania pod kątem potrzeb i budżetu Klienta i implementujemy je.
- Dokumentacja techniczna – Twoi pracownicy mają pełną wiedzę na temat wdrożenia, i mogą posiłkować się dokumentacją, aby utrzymać śledzenie w przypadku zmian w serwisie.
- Indywidualne warsztaty – Budujemy know-how aby Twój zespół był w stanie maksymalnie wykorzystywać nową konfiguracje i czerpać z niej największe zyski dla Twojej organizacji.
4. Zakres naszych kompetencji w zakresie Google Analytics
Obsługa analityczna
Konfiguracje
- Kont, profili, usług
- Niestandardowe modyfikacje kodu, zmiennych
- Raportów niestandardowych
- Tagowanie kampanii
Analizy
- Źródeł ruchu
- Treści
- Zachowań użytkowników
- Efektywności mediów
- Modeli atrybucyjnych
Testowanie efektywności
- Stron docelowych
formatów reklamowych
5. Korzyści
- Zwiększenie ilości konwersji
- Optymalne wykorzystanie budżetów mediowych
- Poprawienie usability serwisu
- Wydłużenie czasu spędzonego na stronie
- Niższy współczynnik odrzuceń
- Głębsze wizyty
- Wiedza na temat mechanizmów wpływających pozytywnie na odbiór serwisu
- Możliwość optymalnego rozwoju serwisu na podstawie zdobytej wiedzy