Analityka Google Analytics

1. Wdrożenie i konfiguracja

Pełne wdrożenie analityki z użyciem Google Tag Managera daje wiele zalet:

  • Niezależność od programistów – większość działań można wykonywać bez angażowania działu IT
  • Porządek – wykorzystanie GTM pozwala na utrzymanie łatwiejsze zarządzanie nie tylko konfiguracją Google Analytics, ale również pozostałymi kodami śledzącymi m.in. Google Ads, inne systemy analityczne.
  • Stabilność pracy – GTM pozwala na prostsze diagnozowanie i naprawianie błędów oraz testowanie wcześniej przygotowanych konfiguracji.
  • Szybkość – dzięki GTM wdrażanie tagów i zmian jest szybsze niż w przypadku zwykłej konfiguracji.
  • Niższe koszty – mniej zaangażowanych osób = minimalne angażowanie programistów ® szybsze wdrożenia.

Poprawnie wdrożona oraz skonfigurowana analityka ma kluczowe znaczenie w codziennej pracy oraz podejmowaniu decyzji w różnych aspektach (marketing, optymalizacja serwisu).

  • Zaawansowana konfiguracja pozwoli dotrzeć do niedostępnych wcześniej informacji i zagwarantuje maksymalną poprawność danych.
  • W skład działań wchodzi m.in.:
  • Stworzenie, audyt kont, profili, widoków – zajmujemy się tworzeniem dedykowanych kont Google Analytics dopasowanych do potrzeb klienta, a także przeprowadzamy audyt istniejących kont celem ich optymalizacji
  • Konfiguracja kodu Google Analytics – każda konfiguracja Google Analytics jest dostosowana do potrzeb klienta i bazuje na wcześniejszej analizie potrzeb
  • Raportowanie – przygotowanie dedykowanych raportów, dashboardów czy też raportów w dedykowanym narzędziu Data Studio pozwala na szybszy wgląd w efektywność prowadzonych działań a także analizy

2. Analityka internetowa kluczem do sukcesu

Prowadzenie kampanii bez poprawnie wdrożonej analityki to „przepalanie budżetów”

Zalety współpracy:

  • Oszczędność czasu – Nasz zespół specjalistów przygotowuje dedykowane analizy, konfiguracje oraz wdrożenia
  • Precyzja działania – Wiedza na temat zachowań użytkowników daje szerokie spektrum możliwości targetowania oraz remarketingu co pozwala na maksymalizację ROI
  • Atrybucja konwersji – Informacje na temat ścieżki konwersji dak

3. Audyt i wdrożenie Google Analytics

Jak wygląda projekt audytu i wdrożenia Google Analytics?

  • Analiza biznesowa – Poznajemy organizacje i dowiadujemy się, jakie dane są potrzebne pracownikom i jakie narzędzia były dotychczas wykorzystywane.
  • Audyt instalacji i konfiguracji – Identyfikujemy i poprawiamy błędy. Porównujemy narzędzie z innymi źródłami danych oraz tworzymy zaawansowaną konfigurację.
  • Wdrożenie narzędzia – W przypadku gdy jest to projekt wdrożenia: analizujemy dostępne na rynku rozwiązania pod kątem potrzeb i budżetu Klienta i implementujemy je.
  • Dokumentacja techniczna – Twoi pracownicy mają pełną wiedzę na temat wdrożenia, i mogą posiłkować się dokumentacją, aby utrzymać śledzenie w przypadku zmian w serwisie.
  • Indywidualne warsztaty – Budujemy know-how aby Twój zespół był w stanie maksymalnie wykorzystywać nową konfiguracje i czerpać z niej największe zyski dla Twojej organizacji.

4. Zakres naszych kompetencji w zakresie Google Analytics

Obsługa analityczna

Konfiguracje

  • Kont, profili, usług
  • Niestandardowe modyfikacje kodu, zmiennych
  • Raportów niestandardowych
  • Tagowanie kampanii

Analizy

  • Źródeł ruchu
  • Treści
  • Zachowań użytkowników
  • Efektywności mediów
  • Modeli atrybucyjnych

Testowanie efektywności

  • Stron docelowych

formatów reklamowych

5. Korzyści

  • Zwiększenie ilości konwersji
  • Optymalne wykorzystanie budżetów mediowych
  • Poprawienie usability serwisu
  • Wydłużenie czasu spędzonego na stronie
  • Niższy współczynnik odrzuceń
  • Głębsze wizyty
  • Wiedza na temat mechanizmów wpływających pozytywnie na odbiór serwisu
  • Możliwość optymalnego rozwoju serwisu na podstawie zdobytej wiedzy